Press

Information för Media

Bild saknas

Entré
Samtliga med giltig presslegitimation och i förväg ackrediterade, går in i arenan genom att visa upp legitimationen vid "ENTRÉ PRESS" vid östra långsidans södra trapphus.
Inga anhöriga eller vänner är berättigade att komma in på pressläktaren.

Pressläktare
Vår pressläktare finns på plan 5 på den östra långsidan av arenan.

Utrustning på pressläktaren
På pressläktaren finns eluttag och bredbandsanslutning. Hela arenan har trådlöst nätverk, och det finns även nätverksuttag vid varje pressplats. Medtag egen nätverkskabel.
I arenan finns även mobilsändare för mobiloperatörer.

Intervjuer
I mitten av den tredje perioden tas intervjuönskemål upp. Personal från Leksands IF hjälper er sedan att komma i kontakt med spelare eller ledare vid intervjuzonen efter matchen. Observera att samtliga videointervjuer skall göras mot pressvägg från SHL/SDHL beroende på match.

Fotografer
Även fotografer skall ackreditera sig enligt ovan. Totalt finns det fyra stycken fotoplatser på rinknivå vid avbytarbåsens båda ändar. Där finns även eluttag och tillgång till internet. Fotografer kan i pauserna sitta i ett rum som ligger i anslutning till spelargången. Fotografer vid rinken måste bära hjälm samt väst märkt fotograf.

Logotyper/pressbilder
För att få aktuella logotyper, från Leksands IF, kontakta Johan Pellas

Pressmeddelanden
Anmäl dig till vår lista för pressmeddelande genom att klicka här

Ackreditering
För att vara berättigad att komma in till pressläktare/pressrum krävs att samtliga journalister, fotografer, radioreportrar och TV-team ackrediterar sig inför matcherna. Ackrediteringsbrickan ska bäras väl synligt.
OBS! Ackreditering skall skickas senast 36 timmar före matchstart via mail till [email protected]

Arenafrågor, Vaktmästare

Tel: 0247-644 20