Skadeuppdatering herrlaget

Publicerad: 2023-09-27
Herrlagets fysioterapeut Emilia Backman uppdaterar om skadeläget i herrlaget inför veckans matcher.

Två matcher står på agendan för herrlaget denna vecka då man först tar emot Skellefteå AIK i Tegera arena på torsdag samt att man på lördag reser till Karlstad för möte med Färjestad BK. Inför torsdagens hemmamatch meddelar herrlagets fysioterapeut Emilia Backman att frånvarolistan fortsatt innehåller samma namn som tidigare.

Justin Kloos

- Justin ådrog sig en skada i samband med seriepremiären hemma mot Örebro som kommer hålla honom ur spel ytterligare några veckor.

Matt Caito

- Matt följer sin rehabiliteringsplan och ökar successivt belastningen både på isen och i gymmet. Prognosen just nu är att Matt ska kunna återgå i full träning om cirka två veckor.

Martin Karlsson

- Martin fortsätter följa sin rehabiliteringsplan väl och prognosen är oförändrad, det vill säga att han förväntas kunna träna för fullt runt årsskiftet.

På frånvarolistan inför torsdagens match mot Skellefteå AIK finns dessutom Lukas Vejdemo som fortsatt är avstängd. Vejdemo är uttagningsbar igen till lördagens match mot Färjestad.

Rasmus Näsman