DM-guld till U14!

Publicerad: 2024-03-11
U14
På söndagseftermiddagen spelade vårt U14-lag DM-final mot Avesta BK. När 60 minuter spelats stod det klart att våra vitblåa spelare kunde titulera sig Distriktsmästare efter en seger med hela 14-2.

Glädjescenerna i Tegera Arena var vilda på söndagen då DM-guldet säkrades. En av lagets ledare, Niclas Stålhandske, berättar mer om känsloyttringarna.

- Vi gör en mycket bra match, framförallt i två första perioderna då vi spelar en väldigt fin ishockey. Hela laget var värda den här segern efter allt slit som lagts ner dag ut och dag in under säsongen. Jag kan garantera att stämningen i omklädningsrummet var väldigt god!

Året säsong är inte helt över ännu men det börjar trots allt närma sig. Till nästa säsong väntar nya utmaningar för spelarna som då kliver upp i U15/16-verksamheten.

- Jag talar för samtliga ledare när jag säger att den här gruppen varit helt fantastisk att jobba med. Det är mycket som hänt genom åren där vi helt klart släpper iväg ett härligt gäng.

Niclas lyfter fram den starka numerären som något av det han är mest stolt över med denna årskull.

- Vi är fortfarande 27 spelare i truppen, något vi är otroligt stolta över. Tillsammans, både spelare och ledare, har vi förberett oss på vad som komma skall nästa säsong vilket gör att vi alla känna oss trygga i att övergången kommer gå galant.

Leksands IF vill passa på att rikta ett stort grattis till DM-guldet och dessutom önska lycka till inför nästa säsong!

Rasmus Näsman