Leksands IF har sorg

Publicerad: 2024-01-23
Leksands IF
På tisdagen nåddes vi av beskedet att Ove Pettersson gått ur tiden efter en tids sjukdom. Leksands IF tankar går till Oves nära och kära.

Ove Pettersson flyttade till Leksand från Stockholm inför säsongen 1979/1980 för att spela i föreningens juniorlag. Den efterföljande säsongen väntade debut i seniorlaget, ett lag Ove tillhörde fram till och med säsongen 1986/1987.

Efter tiden i Leksand valde Ove att flytta till Örnsköldsvik och MoDo Hockey där han spelade i fyra säsonger innan det var dags att återvända till Dalarna igen för spel med Avesta BK, IFK Ore, Borlänge HF samt IFK Ore/Orsa IK.

Totalt noterades Ove för 213 grundserieframträdanden i Leksands IF-tröjan och på meritlistan finns dessutom ett JVM-guld från 1981.

Det är med sorg Leksands IF tagit emot beskedet att Ove Pettersson, en varm, sympatisk och omtänksam människa, somnat in efter en tids sjukdom och våra tankar går till Oves familj, släkt och vänner.

Ove Pettersson blev 61 år.

Leksands IF