Kallelse till återupptagande av ideella föreningens årsmöte

Publicerad: 2023-08-17
Årsmöten
Måndagen den 28 augusti återupptas det ajournerade årsmötet för Leksands IF Ishockey ideella förening. Nedan finner du all information inför mötets återupptagande. Observera att du som deltagit tidigare måste anmäla dig på nytt.

Plats: Sparbanksfoajén i Tegera Arena, samt på distans via Easymeet
Datum:
Måndagen den 28 augusti 2023
Tid:
18:00, lokalen öppnar 16:30

Föredragningslista

1.      Mötets öppnande

2.      Fastställande av röstlängd för mötet

3.      Val av ordförande och sekreterare för mötet

4.      Val av två protokolljusterare samt rösträknare

5.      Fråga om medlemmarna har kallats på rätt sätt och inom rätt tid

6.      Fastställande av föredragningslista

7.      Val av

a)     Styrelsens ordförande för en tid av ett (1) år

b)     Övriga ledamöter i styrelsen för en tid av ett (1) eller två (2) år.

8.      Övriga frågor

9.      Mötets avslutande

Årsmötet blir likt tidigare en hybridlösning där det går att delta digitalt såväl som fysiskt.

Du som medlem kan välja ett (1) av följande fem alternativa sätt att delta.
-Delta digitalt och därmed rösta digitalt
-Delta fysiskt och rösta digitalt
-Delta fysiskt och rösta fysiskt
-Delta digitalt som icke röstberättigad medlem
-Delta fysiskt som icke röstberättigad medlem

Medlemmar som deltar fysiskt kommer att prickas av vid ankomst till mötet för att säkerställa röstberättigande och röstlängden. Kom i god tid före mötet.

Medlemmar som deltar digitalt räknas in via inloggning i röstningsverktyget. Säkerställ ditt digitala deltagande i god tid före mötet.

Om du som medlem väljer att rösta digitalt behöver du säkerställa att du har en enhet tillgänglig där Bank-ID är implementerat samt att du har tillgång till en e-postadress på den enheten.

Om du som medlem väljer att rösta fysiskt på plats i lokalen behöver du identifiera dig. Var god ta med giltigt id-handling såsom körkort, id-kort eller EU-pass.

Senaste dag för anmälan, för att vi ska kunna garantera din rösträtt, är onsdagen den 23 augusti kl 23.59. Du som varit anmäld till årsmötet tidigare måste anmäla dig på nytt. Anmälan sker genom ett formulär på din medlemssida hos Svenskalag.se, där du loggar in med ditt användarnamn och lösenord som du fått skickat till dig via mejl när du blev medlem i Leksands IF. Har du glömt ditt lösenord kan du välja ”Glömt lösenordet?” vid inloggningssidan, där du kan fylla i din mailadress och få ett nytt lösenord skickat till dig. Upplever du fortfarande problem, kontakta medlemsavdelningen via mejl till [email protected].

Du loggar in på din medlemssida och anmäler dig här.

Inför återupptagande av årsmötet

Möjligheten att inkomma med motioner och nya ärenden är stängd.

Du som medlem i föreningen kan skicka in namnförslag till förtroendeposter fram till och med torsdagen den 24 augusti. Personer som föreslås ska vara tillfrågade och accepterat att bli föreslagna. Förslag skickas till [email protected]. Namn och kontaktuppgifter till dig som föreslagit personen skall framgå i mejlet. Vid namnförslag skall följande information om den föreslagne finnas med:

·Namn
·Ålder