Betalning av 50/50 lotter i arenan – hellre swish än kontanter

Publicerad: 2024-02-18
50/50
Vårt 50/50-lotteri är en succé där den högsta vinsten hittills under den här säsongen uppgått till hela 52.000kr! Sedan länge är våra kiosker i arenan kontantfria, och nu tar vi även nästa steg för vår försäljning av 50/50-lotter.
Då våra säljare av lotterna – som är ideella från våra ungdomslag – inte ska behöva hantera kontanter är det från och med nu bara vid vår 50/50-disk i Sparbanksfoajén som det går att köpa lotterna kontant, i övrigt är det swish som gäller.
Detta görs främst för att vi vill skapa en trygg miljö för våra säljare, öka säkerheten, samt få en smidigare och effektivisera administration.

Snabba fakta – så fungerar lotteriet
I samband med SHL-matcherna i Tegera Arena erbjuder Leksands IF ett 50/50-lotteri där varje lott kostar 25:-. Hälften av den totala insatsen går till Leksands IF:s ungdomsverksamhet, och den andra hälften går tillbaka till en vinnare/lottköpare.
Försäljningen av 50/50-lotterna pågår i foajé och publikkorridorer samt på logeplanet, från det att arenan öppnar till och med starten av andra perioden.

Vilka säljer 50/50 lotterna?
Säljare av 50/50-lotter känner ni igen på deras röda huvtröjor med texten ”50/50”.

Var kan jag köpa lotter med kontanter i fortsättningen?
I Sparbanksfoajén finns en 50/50-disk där man kan köpa lotter. Det är vid denna disk som man kan betala med kontanter (och såklart även med swish). Om ni väljer att betala med kontanter så försök att ha jämna pengar, samt se till att pengarna är giltiga (alltså ej gamla sedlar och mynt).

I övriga arenan, vid övriga lottdiskar, på logeplan och av rundvandrande säljare, betalar man endast med swish.

Var kan jag se om jag vunnit?
Vinnande lottnummer samt summa anslås via mediakuben under den tredje matchperioden. Efter matchen kan man även kontrollera sin lott via länken https://www.leksandsif.se/5050

Tack för att du köper 50/50-lotterna och lycka till i jakten på våra storvinster!

Leksands IF