Leksands IF-podden: Challe Berglund inför hockeyhelgen

Publicerad: 2023-10-18
Leksands IF-podden
Dubbla hemmamatcher väntar för herrlaget på torsdag och lördag vilket betyder fullspäckad hockeyhelg!

I veckans avsnitt av Leksands IF-podden gästar Challe Berglund intervjumikrofonen. Herrlagets assisterande tränare berättar om sin aktiva karriär, ledarkarriären samt säsongsinledningen i SHL. Challe svarar dessutom på supportrarnas frågor samt snackar upp veckans matcher.

Leksands IF-podden hittar du på plattformar där poddar finns, exempelvis Spotify och iTunes.

Stilla din hockeytörst – ses vi i arenan? Imorgon väntar IK Oskarshamn och på lördag (kl 18) svenska mästarna Växjö Lakers. Boka in en dubbel och kika in dessa tvillingmatcher!

Under lördagen hyllas för övrigt två av klubbens största ikoner, tvillingarna Christer Abris och Thommy Abrahamsson. Du träffar dem i foajén för autografskrivning 17.10-17.40 samt i den första periodpausen då de också intervjuas på scen i foajén. Dessutom får de hyllningar på isen i samband med nedsläpp av matchen. Och laget bär lördagen till ära det alternativa matchstället, en matchtröja som också finns att köpa i souvenirbutiken tillsammans med andra tvillingerbjudanden.

Trevlig poddlyssning och så ses vi i Tegera Arena!

Biljetter till torsdagens match mot IK Oskarshamn hittar du HÄR.

Biljetter till lördagens match mot Växjö Lakers hittar du HÄR.

Leksands IF