Elva leksingar uttagna till landslag

Publicerad: 2023-08-16
I slutet av augusti reser elva LIF-spelare iväg på olika landslagsuppdrag. Här nedan följer en sammanställning över vilka spelare som blivit uttagna till respektive landslag.

Damkronorna spelar den 21-27 augusti en trenationsturnering mot Finland och Tjeckien i Vierumäki, Finland. Till turneringen är backen Nathalie Lidman och forwarden Matilda af Bjur uttagna.

I samma turnering representerar dessutom backen Tereza Radová och forwarden Agata Sarnovská det tjeckiska landslaget.

Ytterligare tre spelare från SDHL-truppen kommer resa iväg på landslagsuppdrag i augusti. Emilie Kruse Johansen har blivit uttagen i det norska landslaget, Lore Baudrit är uttagen i det franska landslaget samt att Alexandra Huszák ska representera Ungern.

Juniorkronorna spelar den 23-27 augusti en femnationsturnering i Nyköping mot Tjeckien, Slovakien, Schweiz och Finland. Till turneringen är backen Lucas Lagerberg (utlånad till Tingsryd) uttagen.

Till samma turnering är forwarden Andro Kaderli uttagen i det schweiziska landslaget.

Team 17 spelar den 25-27 augusti Finnkamper i Österåker med tre matcher mot Finland. Till turneringen är backen Rocky Langvardt och forwarden Torkel Jennersjö uttagna.

Leksands IF önskar samtliga spelare ett stort lycka till!

Rasmus Näsman