Björn Hellkvist tillbaka i ny roll

Publicerad: 2024-03-19
Inför det stundande slutspelet kommer äntligen Björn Hellkvist vara tillbaka i tjänst efter sin sjukskrivning. Björn kommer dock inte återgå till sin roll i båset utan istället få andra arbetsuppgifter.

Det var i höstas som herrlagets huvudtränare Björn Hellkvist tvingades sjukskriva sig och sedan dess har Björn rehabiliterat sig hemma i Skåne. Lagom till det att herrlaget ska inleda sitt SM-slutspel kan vi dock meddela den glada nyheten att Björn återigen mår så pass bra att han kan återgå till sitt arbete för Leksands IF. Det blir dock i en annan roll än tidigare.

- Björns uppgift under slutspelet blir att se väldigt mycket hockey, framförallt från resterande tre kvartsfinalserier där han kommer scouta övriga lag, vad som händer i matcherna och hur lagen uppträder. Björn har ett fantastiskt hockeyöga och att kunna ha honom på läktaren för att nagelfara övriga serier, det känns jättebra, säger Thomas Johansson och fortsätter.

- Oavsett utgången i vår serie mot Frölunda kan inte vi ligga på latsidan utan istället måste vi hela tiden se till att ligga steget före. När den här möjligheten dök upp i och med att Björn nu är frisk och redo att jobba igen, ja då är det en chans vi inte ska missa. Jag är jätteglad att Björn är tillbaka och att han tar sig an den här rollen. Det kommer säkerställa att vi ger oss själva rätt förutsättningar in i slutspelet.

Leksands IF