Status kring vår framtida sportsliga organisation

Publicerad: 2024-09-23
Det kommer en del frågor kring hur vi stakar ut framtiden kring vår sportsliga organisation och målbild för sporten i stort. Så här säger Andreas Gärdsback, ordförande i Leksands IF AB.

”Sporten är vår ädelsten, och den ska vi vårda på alla sätt och ge förutsättningar för framgång, både nu och i framtiden. Vi har en deadline för att vara klara med denna färdplan i oktober, och den står vi fast vid. Vi i den nya styrelsen har skapat oss en bra bild om sportens position nu och vad behövs framåt utifrån ledarskap, ekonomi och utveckling av den blå tråden. Allt detta med ambitionen att vi ska kunna vara med och utmana och vara framgångsrika i SHL, över tid. Vi har haft en bra dialog med många personer runt laget, svensk elithockey, och förstås Thomas ”Tjomme” Johansson. Så alla ni som väntar, vi fortsätter processen och hoppas att komma i mål inom kort. Idrott är som bekant mycket här och nu, men det är också i framtiden. Det är så Leksands IF vill ha det, där alla inblandade ska ha en gemensam plattform av mål, visioner, ramverk och förutsättningar. Det är kortfattat vår status just nu och vi återkommer så fort vi har något färdigt att kommunicera. Fram till dess, stötta vårt lag, vi är i början av en härlig säsong och allt stöd vi kan få på läktarna gör vårt lag bättre.”