Skadeuppdatering damlaget

Publicerad: 2024-01-05
Damlaget
Damlagets fysioterapeut Tove Olsson lämnar en skadeuppdatering från damlaget inför veckans hemmamatch mot Brynäs IF.

Två spelare finns på damlagets skadelista inför veckans hemmamatch mot Brynäs. Det handlar om forwardsduon Agata Sarnovska och Autumn Macdougall.

Agata Sarnovska

- Agata är inne i sista delen av sin rehab och förväntas gå på is individuellt nästa vecka.

Autumn Macdougall

- Autumn ådrog sig en överkroppsskada i matchen mot Djurgården och rehabar just nu i gymmet. Förmodas även hon att gå på is individuellt under nästa vecka.

Damlagets match mot Brynäs spelas på fredag med nedsläpp klockan 19:00 i Tegera Arena. Innan matchen finns chansen att lyssna till en exklusiv föreläsning med Tobias Forsberg för endast 50 kronor. Då ingår dessutom biljett till fredagens match. Mer info hittar du HÄR.

Rasmus Näsman