Damhockey och familjefest

Publicerad: 2024-10-02
Söndagen den 13 oktober kl 15 spelar vi en SDHL-match mot HV71 och vi laddar stort! Målet är att vi ska ha minst 500 åskådare i publiken, och det klarar vi galant om vi leksingar sluter upp. För att uppmuntra lite extra bjuder vi de 500 första åskådarna på gratis korv och kaffe. Dessutom blir det godisregn, musikunderhållning och autografskrivning med både herr- och damspelare.

Som vanligt är det gratis inträde upp till 19 år, så även för alla som har säsongskort och har SDHL med på kortet. Biljettsidan hittar du här: https://secure.tickster.com/sv/43flgb9exf7ryh8/selectevent

Program den 13 oktober
13:30   Entrén öppnar, Siljans Chark bjuder de 500 första
             besökarna på korv och kaffe.
             Aktiviteter som skottramp, hockeyspel med mera
13:45-17   Trubadur Johan Eriksson spelar
             och underhåller i Sparbanksfoajén
14:10  Tränarintervju i Sparbanksfoajén
14:20  Godisregn med ICA Supermarket och
            Liffe i Sparbanksfoajén
15:00  Matchstart Leksands IF – HV 71
15:30  Spelare från herrlaget (SHL) skriver autografer
            i Sparbanksfoajén
17:30 ca  Autografskrivning med damlaget (SDHL)
           i Sparbanksfoajén

Ät din lunch i arenan
Önskar ni äta lunch på plats i arenan erbjuder Mat vid Siljan detta i Puck Munthe, pris vid förbokning 110 kr/person, pris på plats (utan förbokning) 135 kr/person. Förboka genom att mejla antal till [email protected]

Matchvärd för evenemanget är LF Dalarnas, som också är med på den stora Flickhockeydagen för flickor födda 2009-2016 som genomförs samma dag.

Varför gör vi denna satsning?
Vi i Leksands IF har inför denna säsong, tillsammans med Svenska damhockeyligan (SDHL), valt ut tre dammatcher som vi tillsammans kallar för ”Fokusmatcher”. Tanken med dessa är att vi tillsammans kan öka intresset för damishockey och vår damverksamhet. Målet med fokusmatcherna är minst 500 besökare i arenan, och det ska vi klara tillsammans.

Markera följande fokusmatchdatum i din kalender:
Leksands IF – HV71 den 13 oktober.
Leksands IF – Brynäs den 27 oktober.
Leksands IF - Brynäs den 17 januari.

Vad innebär detta för oss i Leksands IF?
Att locka fler besökare till Leksands IF damhockeymatcher är en fantastisk möjlighet för föreningen. Genom att öka synligheten för damishockey i regionen kan vi nå fler besökare som får chansen att se vårt damlag som spelar i Sveriges högsta liga. Vi i Leksands IF tror på vårt lag och vi tror på damishockeyns framtid. Om vi lyckas nå över 500 besökare per fokusmatch får föreningen en kickback på 100 000 kr från SDHL. Dessa pengar kan vi använda för att vidareutveckla vår förening och vår verksamhet.

Välkommen söndag 13 oktober!