Två timmar innan mötet startar går det att logga in i systemet och vi ser gärna att ni loggar in i tid så ni har tid att reda ut eventuella tekniska utmaningar.
För en genomgång av mötessystemet så kan ni klicka på ”?” upp till höger på inloggningssidan och även inne i mötet.
Du som deltar via egen dator rekommenderas att använda Chrome som webbläsare.
Ni som deltar på plats kan använda er smartphone för att logga in i mötet. Det funkar även med dator eller surfplatta.
För att se till att ha korrekt utrustning rekommenderar vi att ni gör följande tester:
• https://mediatest.webex.com/#/main
• https://meeting.easymeet.se/demo/#/browsertest
Viktigt att dessa tester görs på den enhet du ska använda och på det nät du kommer ansluta till under mötet.
Vid behov av support använd denna länk: https://www.easymeet.se/support/
Övriga tips inför mötet:
- Stäng av program i bakgrunden som kan störa, till exempel Skype, Teams, Zoom etc.
- Anslut din dator till en strömkälla.
- Använd gärna hörlurar med mikrofon.
- Sitt i ett väl belyst rum.
- Undvik starka lampor eller fönster bakom dig.
- Se till att det är tyst runt dig.
- Om ni är flera som sitter i samma rum – se till att ni enbart har ljud på en enhet i taget för att undvika rundgång.
Easymeet telefonsupport (under mötet samt vid testmötestillfällen): 018 – 477 04 10
Det kommer att ges två tillfällen innan mötet att testa sin utrustning, den 11/8 klockan 18:00 – 19:00 samt den 14/8 klockan 18:00 – 19:00. Ta vara på den chansen för att reda ut eventuella tekniska utmaningar.
Du loggar in till mötet på nedanstående länk där du loggar in med personnummer och verifierar dig via Bank-ID: https://meeting.easymeet.se/easymeetbankid/#/
Väl mött!