Skadeuppdatering herrlaget

Publicerad: 2023-09-11
På torsdag är det äntligen dags för SHL-premiär då herrlaget tar sig an Örebro hemma i Tegera arena. Lagom till premiären lämnar Emilia Backman, fysioterapeut, ett par positiva nyheter.

Sedan försäsongen inleddes har herrlaget haft fyra spelare på skadelistan. Den frånvarande kvartetten har varit Matt Caito, Max Véronneau, Justin Kloos och Martin Karlsson. Med några dagar kvar till seriepremiär lämnar nu Emilia Backman, fysioterapeut, ett par positiva besked.

Max Véronneau

- Max har följt sin rehabilitering helt enligt plan och har från och med idag (måndag) fått klartecken att träna för fullt. Om allt fortsätter gå bra är Max uttagningsbar till torsdagens premiär.

Justin Kloos

- Samma sak gäller för Justin som också följt sin rehabiliteringsplan väldigt bra. Justin fick också klartecken att träna för fullt från och med idag (måndag) och förväntas vara redo för spel på torsdag.

Matt Caito

- Matt fortsätter sin rehab och följer planen väl. Han har sedan en tid tillbaka tränat individuellt på is och vi inväntar fortsatt ett läkarbesök innan det kan finnas någon tydligare prognos om när Matt kan återgå i full träning.

Martin Karlsson

- Martin fortsätter att hela tiden göra stora framsteg vecka för vecka och följer sin rehabiliteringsplan väldigt väl. Prognosen är oförändrad, det vill säga att Martin förväntas kunna träna för fullt runt årsskiftet.

Rasmus Näsman