Valberedningens uttalande efter årsmötet

Publicerad: 2023-08-17
Årsmöten
Vid återupptagandet av årsmötet för Leksands IF Ishockey ideella förening i tisdags ajournerades mötet på nytt inför val av ordförande och ledamöter. Dock valdes en ny valberedning som här uttalar sig inför nästa återupptagande av årsmötet.

Kära medlemmar

Här kommer en hälsning från oss i den nya valberedningen för Leksands IF.

Vi vill börja med att understryka vad som tidigare kommunicerats att hot och trakasserier mot våra egna förtroendevalda aldrig är okej. I en förening som engagerar så många måste det finnas utrymme för diskussioner och förståelse för att det kan finnas olika viljor, men när det övergår till den här typen av överträdelser har gränsen passerats med råge. Vi utgår från att detta polisanmäls.

Efter tisdagens årsmöte som slutade med ny ajournering har vi i den nya valberedningen hamnat i en annorlunda situation. Det bästa hade givetvis varit att vi haft en ny styrelse på plats men nu blev det inte så, och vår uppgift nu är att hitta en lösning på problemet.

Därför behöver vi hjälp från alla er som vill det bästa för Leksands IF. Vi förstår att det råder oro och funderingar kring vilka tidsramar som nu gäller och där kommer den sittande styrelsen att återkomma så snart som möjligt. Under tiden ber vi om er förståelse för att vi behöver lite tid för att kunna lösa detta så snabbt och effektivt som möjligt, men också hjälp med nominering av kandidater.

Den medlem som har förslag på kandidater till våra kommande styrelser, både i föreningen och aktiebolaget, uppmanas skyndsamt skicka in dessa via e-post till: [email protected]

För att underlätta nya valberedningens arbete vill vi att ni följer samma mall som etablerats av den förra valberedningen.

Namn:
Ålder:
Yrke:
Erfarenhet:
Kompetensområde:
Motivering:
Kontaktuppgifter till kandidaten:

Kom ihåg att den du nominerar ska vara tillfrågad, ha accepterat att bli nominerad och ska den kunna bli vald till den ideella styrelsen måste personen ha varit medlem i föreningen sedan senast 30 april i år.

Vår ambition är att ta kontakt med så många som möjligt med förbehållet att vi kan behöva göra en grovsortering om vi anser att vissa kompetenser redan finns uppfyllda i vårt kommande förslag. Vi har redan påbörjat arbetet och fått in flera intressanta namn att jobba vidare med, och det tackar vi för, men underlaget kan såklart alltid bli ännu bättre.

Mot framtiden för ett Leksands IF

Valberedningen