Lillian George ansluter till Leksands IF

Publicerad: 2024-07-15
Lagbygget SDHL 24/25
SDHL-truppen har fått sitt sista nyförvärv på forwardssidan då den 23-åriga kanadensiskan Lillian George skrivit på ett kontrakt över den kommande säsongen.

Den högerfattade forwarden har hittills spenderat hela sin karriär hemma i Kanada där hon i sex raka säsonger representerat University of New Brunswick i USports. Förra säsongen blev Lillians poängmässigt bästa då hon på 28 grundseriematcher stod för 36 poäng fördelat på 18 mål och lika många assist.

- Att ansluta till Leksands IF och SDHL är en bra möjlighet för mig att fortsätta utvecklas som både spelare och människa på den högsta nivån. På isen är jag en snabb forward med både framspelar- och målskytteegenskaper. Jag vill vara en spelare som gör skillnad och som konstant är ett hot för motståndarna, säger Lillian George.

Alexander Bröms om värvningen av Lillian George:

- Lillian har varit en högproduktiv spelare i USports de senaste två säsongerna och har verkligen imponerat på mig med sitt sätt att spela ishockey. Jag har en stark tro att Lillian kan bli en producerande spelare även i SDHL, något vi ska ge henne alla förutsättningar för att lyckas med.

Leksands IF