Leksands IF Ishockey AB återupptar bolagsstämman 21 augusti 2023

Publicerad: 2023-07-23
Årsmöten
Leksands IF (ideella föreningen) och Leksands IF Ishockey AB kommer att återuppta sina respektive möten med en veckas mellanrum. Historiskt har föreningens årsmöte och aktiebolagets bolagsstämma genomförts samma dag. Årets föreningsstämma förväntas bli välbesökt och för ge att ge alla mötesdeltagare bra förutsättningar att delta och tid ställa om mellan möten kommer aktiebolagsstämman att skjutas fram.

Genom att återuppta den ideella föreningens årsmöte och aktiebolagets bolagsstämma med en veckas mellanrum får den nya föreningsstyrelsen tid att konstituera sig och arbeta igenom resultatet av föreningens årsmöte inför aktiebolagets bolagsstämma. Aktiebolagsstämman öppen för de aktieägare i Leksands IF Ishockey AB, som är införda i aktieboken senast den 19 juni 2023. Genom att antalet deltagare i bolagsstämman begränsas, till de röstberättigade, möjliggörs att den operativa verksamheten kan fortsätta sitt intensiva arbete med säsongsförberedelser med oförminskad kraft.

För att säkerställa transparens kommer VD att presentera aktiebolagets ekonomi och verksamhetsrapport avseende verksamhetsåret 2022 vid föreningens årsmöte den 15 augusti 2023 kl. 18.00 och bolagsstämmans protokoll kommer att tillgängliggöras samtliga medlemmar i föreningen. Aktiebolagets stämma kommer att genomföras den 21 augusti 2023, kl 18.00 i Tegera Arena.

-Eftersom valberedningen arbetar med utgångspunkten att styrelserna ska speglas kan utfallet i föreningens årsmöte innebära ett arbete med förankring av deltagande i bägge styrelserna. Då känns det viktigt att ge dem tid mellan respektive möten att förankra, förklara och stötta i det beslutet, säger Claes Bergström, ordförande Leksands IF Ishockey AB.

Leksands IF