Lucas Lagerberg lämnar Leksands IF

Publicerad: 2024-09-19
SHL
Leksands IF och Lucas Lagerberg har idag kommit överens om att bryta Lucas kontrakt. Vi önskar Lucas stort lycka till i framtida karriären!

Lucas Lagerberg anslöt till Leksands IF inför säsongen 2018/2019 då han representerade vårt U16-lag. Efter två år med U16 fortsatte Lucas sin tid föreningen på hockeygymnasiet samt i juniorlagen där den Vansbrofostrade backen under säsongen 2021/2022 fick chansen att debutera i SHL.

Den efterföljande säsongen fortsatte Lucas att spela för vårt J20-lag samtidigt som han noterades för en SHL-match och tre matcher i HocyeEttan med Borlänge HF.

Inför fjolårssäsongen kom Lucas, Leksands IF och Tingsryd AIF överens om en utlåning och Lucas spelade 51 matcher i HockeyAllsvenskan plus fyra matcher i SHL. Inför årets säsong återvände Lucas till SHL-truppen med målet att spela till sig en plats i försvarslinjen under den nyss avslutade försäsongen.

Idag kan Leksands IF dock meddela att vi kommit överens med Lucas om att bryta kontraktet.

- Lucas Lagerberg och hans representant tillsammans med Leksands IF har under en tid haft diskussioner kring hur Lucas skall gå vidare i sin unga hockeykarriär. Vi har haft nio backar på avtal vilket är någon för mycket och när diskussionerna kring Lucas fortsatta utveckling kommit upp så har vi gemensamt känt att bryta avtalet och ge Lucas möjligheten till en ny väg varit den bästa lösningen, säger general manager Thomas Johansson.

Leksands IF tackar Lucas Lageberg för insatserna i den vitblå dressen och önskar stort lycka till med den framtida karriären!

Leksands IF