Karolin Malmquist återvänder till Leksands IF

Publicerad: 2024-05-07
Lagbygget SDHL
Efter en tvåårig sejour i Färjestad BK vänder nu den 23-åriga forwarden Karolin Malmquist tillbaka till Leksands IF. Malmquist har skrivit på ett kontrakt för tre säsonger, till och med 2026/2027.

Karolin Malmquist inledde sin hockeykarriär hemma i Kils AIK innan hon styrde kosan mot Dalarna och Leksands IF. Där väntade studier på hockeygymnasiet samt spel i SDHL och Division 1 och Karolin förblev vit och blå i sex säsonger innan hon valde nya utmaningar.

2022/2023 valde den idag 23-åriga forwarden att flytta tillbaka till Värmland, denna gång för spel med Färjestad BK i NDHL. Karolin representerade Karlstadsklubben även förra säsongen men har nu bestämt sig för att flytta hem igen. Leksands IF kan idag meddela att man skrivit ett treårskontrakt med Karolin Malmquist.

- Det känns kul att vara tillbaka i Leksands IF igen! Jag har varit iväg i två säsonger och lärt mig mycket av det, men nu ser jag framemot en återkomst i den vitblå tröjan. Jag trivs väldigt bra i Leksand som ort och har fått ett positivt intryck av den nuvarande verksamheten. Jag känner att det finns stora möjligheter för mig att fortsätta växa och utvecklas här. Nu ser jag framemot att få dra igång säsongen, lära känna alla i laget samt bidra med ett hårt jobb för att vi som lag ska nå framgång tillsammans, säger Karolin Malmquist.

Alexander Bröms, sportsligt ansvarig, om värvningen av Karolin Malmquist:

- Karolin är ett välbekant ansikte i Leksandskretsar i och med att hon genomgått vår hockeygymnasieutbildning. Därefter har hon fortsatt sin utveckling på annat håll men väljer nu att komma tillbaka till Leksands IF. Vi ser fram emot att se Karolin i den vit-blåa tröjan igen samt hur hon kommer bidra i Leksands IF:s resa framåt.

HÄR hittar du Lagbygget SDHL 24/25.

Leksands IF