Chloe Berndtsson flyttar hem!

Publicerad: 2024-10-11
SDHL
Lagom till kvällens SDHL-match mot Frölunda står det klart att Chloe Berndtsson valt att lämna Luleå HF för att istället flytta hem till Leksands IF igen!

Chloe tillhörde Leksands IF under sina ungdomsår men valde inför hockeygymnasiet att flytta norrut till Luleå HF:s organisation. I Norrbotten spenderade Berndtsson hela fjolårssäsongen samt starten av den innevarande säsongen där den 16-åriga försvararen noterats för 20 framträdanden i Luleås NDHL-lag.

Till kvällens SDHL-match mot Frölunda kommer Chloe finnas med i vår laguppställning vilket betyder debut i högstaligan!

- Jag är väldigt taggad på att vara tillbaka i vitblått! Det ska bli extremt roligt och lärorikt att fortsätta min hockeyresa här på hemmaplan där jag hoppas kunna bidra med mycket energi och glädje till laget, säger Chloe Berndtsson.

Sportsligt ansvarige Alexander Bröms:

- Vi är väldigt glada att Chloe vänder hem efter drygt ett år i Norrbotten. Att leksingar vänder hem ser vi som ett styrkebesked för vår organisation och att vi är på rätt väg med vår resa.

Kontraktet med Chloe Berndtsson är skrivet över året säsong samt den nästkommande säsongen.

Leksands IF