Kom till Leksand på lördag – se matchen, träffa våra spelare

Publicerad: 2024-09-05
På lördag händer allt i Leksand. Utöver ett laddat evenemang i Tegera arena/Clas Ohlson Foundation arena händer en massa annat kul i Leksand.

Det är en stor gatufest i centrala Leksand med förlängda öppettider i butikerna och olika aktiviteter (10-20), och dessutom Höst- och skördemarknad hos vår granne Hildasholm 10.30-15.
Leksands IF:s evenemang börjar 11.00 med premiär för vårt J20-lag och fortsätter sen ända in mot kvällen. Boka in din lördag i Leksand, en dag där idrott, handel och kultur möts i en häftig förening.

Om våra evenemang i arenorna, i korthet: Själva matchen mot Vålerengen flyttas som tidigare meddelats till Clas Ohlson Foundation Arena, där alla kringaktiviteter i Tegera arena består innan, under och efter matchen, med autografskrivning, möjligheter att köpa den nya matchtröjan, mat, intervjuer och underhållning. Det är dagen till ära fritt inträde till Tegera arena, när som helst under dagen. Och matchen LIF-Vålerengen ser du ändå live i Tegera arena, i den stora mediakuben i taket.

Så här ser programmet ut i våra hockeyarenor: 11.00 Leksands IF-Modo, premiär i J20-serien, i Clas Ohlson Foundation Arena

DÖRRARNA ÖPPNAS FÖR SÄSONGEN 12.30
Vi slår upp dörrarna för säsongen i Tegera arena. Fritt inträde! Kom ihåg väskförbud. Musikunderhållning: På scen Bogsveen
Fina erbjudanden i Star Shop där den nya matchtröjan släpps dagen till ära.
Restauranger och barer öppna. Från 12.30 serveras fläskfilé med potatisgratäng, bearnaisesås, sallad och kaffe för 185:-. Biljettavdelningen finns på plats på Arenatorget i ett tält för att dela ut säsongskortprodukter mm. Puckkastning. Leksands Supporterklubb säljer puckar á 30:- som kastas ut av dam- ungdomsspelare i första paus. Prisutdelning i den andra pausen på scen.

13.30 Godisregn för alla barn
13.50 Intervju med spelare i våra dam- och herrlag på scen i foajén 14.00 Intervju med en av herrtränarna inför match (live på FB)
14.15 Autografskrivning med vårt SDHL-lag. Kom och träffa våra spelare.

MATCHSTART – I TVÅ ARENOR!
15.00 Nedsläpp Leksand-Vålerengen i Clas Ohlson Foundation Arena Vilka kan se matchen? - Partners/säsongskortsinnehavare
- De som redan köpt biljetter till denna match Ingång via huvudentrén Tegera, sen in till matchen via Sportbaren.

Live via Sportbladets sändning i Tegera
- Alla andra leksingar ser matchen inne i Tegera arena och mediakuben. Lite högre komfort och värme utlovas + intervjuer och annan underhållning och förtäring i pauserna.
Vi har bland annat vår puckkastartävling. Köp en puck för 30:- och vinn fina priser.

EFTER MATCHEN
Autografskrivning med vårt SHL-lag med start cirka 17.30. Kom och träffa spelarna!
After Ice i Puck Munthe med trubadur Bogsveen Mat, dryck och trevligt häng med glada leksingar utlovas. Ingång via huvudentrén. Fritt inträde!

Varmt välkommen till en maxad lördag i Leksand!